<div dir="ltr"><div><div><div>അനുസരണയും അനുവർത്തനവും തമ്മിൽ നേരിയ വ്യത്യാസമുണ്ടു്.<br><br></div>ഒരു സരണി (വഴി) മിക്കവാറും നിർബന്ധിതമായിത്തന്നെ പിന്തുടരുന്ന കൃത്യമാണു് അനുസരണം.<br></div>ഒരു വൃത്തിയ്ക്കു് (നിർബന്ധിതമാകാതെത്തന്നെ ) ഒത്തുപോകുന്ന നയമാണു് അനുവർത്തനം.<br><br></div>അതിനാൽ, 'ലിംഗാനുവർത്തിയല്ലാത്ത' എന്നതാവും കൂടുതൽ യോജിച്ചതു്.<br><div><br></div><div>-വിശ്വം<br><br></div></div><div class="gmail_extra"><br><div class="gmail_quote">On 2 May 2015 at 15:31, DrRajasekharan S <span dir="ltr"><<a href="mailto:drrajanonline@gmail.com" target="_blank">drrajanonline@gmail.com</a>></span> wrote:<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">‘ലിംഗാനുവർത്തിയല്ലാത്ത’ മതിയാവും ദീപ. ‘ലിംഗത്വ’പ്രശ്നം അതിൽ ഉള്ളടങ്ങിക്കൊള്ളും.<br>
<div><div class="h5"><br>
2015-05-02 15:02 GMT+05:30 Deepa P.Gopinath <<a href="mailto:deepapgopinath@gmail.com">deepapgopinath@gmail.com</a>>:<br>
> ലിംഗത്വ അനുവർത്തിയല്ലാത്ത may be better I feel.<br>
><br>
> Few points to note :<br>
><br>
> When we say 'gender nonconforming children', we refer to children in the<br>
> adolescence (not small children)<br>
> Gender nonconforming children do not question the existing gender norms.<br>
> they like to be identified themselves in the gender norms which is opposite<br>
> to their biological sex. When I, (who performs as a teacher in my<br>
> profession), wear jeans and short top in college without shawls, it is<br>
> because of 2 reasons -  it is convenient to me and it is to assert my right<br>
> to wear a dress of my choice (questioning the existing norms). But a girl<br>
> who belongs to gender nonconforming  category do this to be identified as a<br>
> boy, because she is comfortable with the mind set of a boy.<br>
> Their wish to be identified in the other sex is not from any conditioning or<br>
> thought process, it may perhaps be partly biological (I suppose)<br>
> The problem is basically with the gender binary norms we have and the<br>
> rigidity in it.<br>
> We have to reconstruct the whole gender norms so as to clearly place all<br>
> these identities.<br>
><br>
> So let us start a discussion on these. .<br>
><br>
> Attaching some documents that I came across related to the problems of<br>
> gender non conforming children.<br>
><br>
> 2015-05-02 9:44 GMT+05:30 Kevin Siji <<a href="mailto:kevinsiji@gmail.com">kevinsiji@gmail.com</a>>:<br>
>><br>
>><br>
>> 2015-05-02 7:41 GMT+05:30 Anivar Aravind <<a href="mailto:anivar.aravind@gmail.com">anivar.aravind@gmail.com</a>>:<br>
>>><br>
>>> On Thu, Apr 30, 2015 at 10:42 PM, ViswaPrabha (വിശ്വപ്രഭ)<br>
>>> <<a href="mailto:viswaprabha@gmail.com">viswaprabha@gmail.com</a>> wrote:<br>
>>>><br>
>>>> ലിംഗാനുസാരിയല്ലാത്ത-<br>
>>>> ലിംഗാനുവർത്തിയല്ലാത്ത-<br>
>>><br>
>>> +1 വിശ്വം<br>
>>><br>
>>> gender nonconforming children = ലിംഗാനുസാരിയല്ലാത്ത കുട്ടികള്‍<br>
>>> gender nonconformity = ലിംഗാനുവര്‍ത്തിയല്ലായ്മ<br>
>><br>
>><br>
>> ലിംഗാനുവര്‍ത്തി +1<br>
>> ഏതെങ്കിലും ഒന്നുപയോഗിക്കൂ. അനുസാരി / അനുവർത്തി<br>
>><br>
>><br>
>> --<br>
>> Regards,<br>
>> Kevin<br>
>><br>
>> _______________________________________________<br>
>> Swathanthra Malayalam Computing discuss Mailing List<br>
>> Project: <a href="https://savannah.nongnu.org/projects/smc" target="_blank">https://savannah.nongnu.org/projects/smc</a><br>
>> Web: <a href="http://smc.org.in" target="_blank">http://smc.org.in</a> | IRC : #smc-project @ freenode<br>
>> <a href="mailto:discuss@lists.smc.org.in">discuss@lists.smc.org.in</a><br>
>> <a href="http://lists.smc.org.in/listinfo.cgi/discuss-smc.org.in" target="_blank">http://lists.smc.org.in/listinfo.cgi/discuss-smc.org.in</a><br>
>><br>
>><br>
><br>
><br>
><br>
> --<br>
> Dr. Deepa P.Gopinath<br>
> Assistant Professor in Electronics and Communication<br>
> Department of  Electronics Engg.<br>
> College of Engineering Trivandrum<br>
> Kerala, India<br>
> Mobile- +919446583466<br>
><br>
> --<br>
> You received this message because you are subscribed to the Google Groups<br>
> "FEC-Fourth Estate Critique" group.<br>
> To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an<br>
> email to <a href="mailto:fourth-estate-critique%2Bunsubscribe@googlegroups.com">fourth-estate-critique+unsubscribe@googlegroups.com</a>.<br>
> To post to this group, send email to<br>
> <a href="mailto:fourth-estate-critique@googlegroups.com">fourth-estate-critique@googlegroups.com</a>.<br>
> Visit this group at <a href="http://groups.google.com/group/fourth-estate-critique" target="_blank">http://groups.google.com/group/fourth-estate-critique</a>.<br>
> For more options, visit <a href="https://groups.google.com/d/optout" target="_blank">https://groups.google.com/d/optout</a>.<br>
<br>
<br>
<br>
</div></div>--<br>
<br>
സ്നേഹപൂർവം,<br>
എസ്.രാജശേഖരൻ,<br>
സാഹിതി, 42 ശാസ്താ ഗാർഡൻസ്,<br>
തൈക്കാട്, തിരുവനന്തപുരം 695014.<br>
0471  2324333, 9447246652<br>
<br>
         <a href="mailto:drrajanonline@gmail.com">drrajanonline@gmail.com</a><br>
<a href="http://pakalirangumpol.blogspot.com" target="_blank">http://pakalirangumpol.blogspot.com</a><br>
<span class=""><br>
--<br>
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "FEC-Fourth Estate Critique" group.<br>
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to <a href="mailto:fourth-estate-critique%2Bunsubscribe@googlegroups.com">fourth-estate-critique+unsubscribe@googlegroups.com</a>.<br>
</span>To post to this group, send an email to <a href="mailto:fourth-estate-critique@googlegroups.com">fourth-estate-critique@googlegroups.com</a>.<br>
<div class="HOEnZb"><div class="h5">Visit this group at <a href="http://groups.google.com/group/fourth-estate-critique" target="_blank">http://groups.google.com/group/fourth-estate-critique</a>.<br>
For more options, visit <a href="https://groups.google.com/d/optout" target="_blank">https://groups.google.com/d/optout</a>.<br>
</div></div></blockquote></div><br></div>